M-Commerce eher in Schwellenmärkten als in Industrieländern?

Ich habe heute einen interessanten Beitrag bei m-Travel.com gelesen. Darin geht es um die Frage, ob mobile Dienste in der Reisebranche (insbesondere Hotels) eher After Sales Service sind oder ob das Mobiltelefon nicht sogar ein neuer Verkaufskanal ist:

“Should it be related with being more about a service tool or offering `manage my booking’ and check-in functions plus accessing travel information such as hotel maps and directions?

For a section of the industry, the mobile phone is functional. That is why marketers are treading carefully on how they use the phone for guest/customer contact. They are very much focused on how to gain the loyalty and advocacy of their guests.”

Persönlich bin ich der Meinung, dass das Mobiltelefon zurzeit in erster Linie ein verlängerter Service Kanal ist, aber je mehr sich die Handies zu Smartphones entwickeln, desto mehr sehe ich den kleinen Bildschirm auch als Vertriebskanal, insbesondere im Zusammenhang mit einer Lokalisierungfunktion.

Gerry Samuels sieht noch eine andere Entwicklung, M-Commerce in Schwellenländern:

“However, in some developing markets, where mobile Internet is `the’ Internet, we are seeing the development of mobile commerce, i.e. people making reservations on mobiles.”

Na schaun wir mal, was ich in einem Jahr über das Thema schreibe.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: